Dünyanın En Gerçekci Kaza Testini Biz Yaptık

Bu arada kendimden bir örnek vereyim. Çuvaldız testi.

Dükkandaki montajcı çocukların hep bir yerlerden düşme ihtimali vardı. Gidip hepsini sağlık ve kaza sigortası yaptırdım. SSK+Kaza+Sağlık , hepsinin aylık primi 500 e yakın birde maaş. Piyasada bir dükkana 500-700 arasına mal olacak bir işci bizim dükkana işciye hakkı neyse ver dürüstlüğünü de ilave edince 1500-2000 e mal olmaya başladı.

Ne mi oldu sonuçta? Battık kısaca. Asıl batış sebebimiz bu olmasada
etkisi oldu tabiki.

Şimdi sistem nasıl bizim dükkanda ? Kadrolu eleman yok. İş başına yevmiyeli geçici işci var. Günlük yevmiyesini alır işi bitirir sonra evine gider oturup benim yeniden çağırmamı bekler. SSK sorumluluğu yok, kaza olursa geçici yardımcı işçi pozisyonunda olduğu için benim sorumluluğum yok, hastaysa iş yapamayacağı için maaş sorumluluğu yok.

Bu sistemi geçerli kılan düzen, bana daha önceki işçiyi sonuna kadar korumaya çalışan yaklaşımıma hiç prim vermedi. Teşekkür bile etmedi. Oysaki bütün bu yaklaşımları destekleyen bir sistem olmalıydı.

Genede benim bir kazanç sağlayacağım işi yapan işcinin hayati tehlikesi varsa bunu umursamadan parasıyla yapıyor diyerek iş yaptırmak akılla bağdaşır bir şey değil.

12/08/2008 : 01:27:14 de yazıldı. Bu yazının ilk yazıldığı orjinal sitedeki başlığın tamamını görüntülemek için tıklayın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder