Editörlerin Muhteşem Dönüşü

Güzel site.

Ama asıl güzellik internette tabiki.

Mucizevi birşey.

Global bir kültür oluşuyor. Örneğin Kanadadaki vergi sistemini öğrenmenin en kolay yolu. Pat diye biri size anlatıveriyor bir çırpıda öğreniveriyorsunuz.

Koniks insanlara gerçekleri anlatıyor, yazarlar sayesinde. Paraya sıkışan acaba bu işin çıkış yolu nedir ki diye saldırıyor internete. Tabi en başta hemen buluveriyor Koniks i . . . Bir de bakıyorki o kadar basit değil herşey , üstelik o kadar korkunç da değil. Bunları anlıyor rahatlıyor. Asıl yapması gerekeni yapmaya başlıyor. Bedava para aramayı bırakıyor. Bu arada artan kültürü de cabası . . .

Mutlaka linklerden merak edip gelenlerde var. Onlardan da takılıp kalan çok kardeşimiz var. Benim iki amacım var mesela , bir yazıp rahatlamak iki öğrenip araştırmak.

Bir zamanlar sayfalar dolusu yazı yazardım. Fotoğraf çekmek gibi , aklımdan geçenleri unutmayayım diye. Sonra iş güç bir koşuşturma başladı. Zaman kalmadı ne okumak ne de yazmak hepsi hayal oldu. Kelime dağarcığı daraldı. Ufuklar kayboldu , dünya ayaklarımızın etrafında küçüçük bir yer haline geldi. Koca dünya , engin ufuklar. Hepsi yok oldu gitti. Buradan dünyanın her yeri görünüyor. Buradan hedef alınca dünyanın

neresinde ne görmemiz neye bakmamız gerektiğini keşfedebilmek mümkün oluyor.

Mesela girdim google eart e baktım bu Guanzou neresiymiş diye. Herhalde kaybolmam koysanız beni oraya stadyum nerede, evler nerede hepsi var. Sanki yan sokakta oturuyormuşsunda komşunla konuşuyormuşsun gibi , oysa hiç tanışmadığın hiç bilmediğin bir memleketteki birisi. Birden ufkun açılıyor Çin sana hiç uzak gelmiyor. Tarragona , Amsterdam hepsi yan mahalle sanki. Hvaalanı neresi, oradan şehre neyle gidilir , trenler kaç para. Bu durum , 20 yıl önceki halimizi düşününce çok anlam kazanıyor. Gribe neyin çok iyi geldiğini Ukraynalı bir ev hanımından öğrendim denedim mükemmel sonuç aldım ilaç kullanmayı bıraktım artık. Şu internetin gücüne bir bakın.

Avrupuya lahana satmak dünyanın en saçma işiydi 5 yıl önce ama şimdi nasıl yapılacağını artık biliyorum. Kaç paralık yatırım ister hesaplayabiliyorum. Hiç dış ticaret bilmezdim oysaki. Ruslara domates satmak kim ben kim. Orada 3$ burada, hemde en halisi, en pahalısı 60-70 cent . Nasıl üretiriz kaça çıkar ? Bunlar hep Koniks ten yola çıkıp öğrendiğim şeyler. Midyeden nasıl para kazanılır kim kaça alır nasıl üretilir. Araba hangi ülkede kaç paradır. Amerikanın dar gelirsisi ne yer ne içer. Dünya turuna çıktık resmen. İrili ufaklı binlerce iş. Aklına geleni yap.

Sosyalleşmenin en kestirme yolu. Ticaret öğrenmenin en harika portalı. Bir kursa gitsem bu kadar çok bilgiyi bu kadar eğlenceli bir şekilde öğrenemezdim.

Burada bir tek eksiğimiz vardı. Editörler hiç yazı yazmıyordu. Bazen sitede at koşturduğumuz oldu. Ortalık karıştı. Teknik müdahelerin dışında sosyal bir yönlendirme , tavır hiç görmedik. Fakat 2 gündür görüyoruz ki editörlerden yazılar geliyor. Bakalım devamı gelecek mi. Birisi çok hoştu. İnsanın bende böyle yazabilseydim diyeceği tarzdan. Buraya bu da lazım. Konu ne olursa olsun ama ifadesi farklı olsun. İnsanların yazarlık yeteneğinin ne olduğunu anlayabilmesi bakımından çok lazım. Editörün biri çok akılcı yazıyor, her kelimeyi çok güzel analiz edebiliyor sizin farkında bile olmadan söylediğiniz herşeyi bulup çıkarıyor. Bir diğer editör kısa cümlelerle çok güzel anlatımlarda bulunuyor. Eski yazıları okuyunca aralarında harika ifade şekilleri var. Ama onların yeni yazıları hiç yok.

Onlarda yazarlar herhalde yakında...

Neyse, hoşgeldiniz diyelim eğer tahminimiz doğruysa ve ayıp etmiş olmayacaksak..........

07/11/2008 :  18:56:45  de yazıldı.  Bu yazının yazıldığı orjinal sitedkei başlığın tamamını görüntülemek için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder