Evden Satış

Gitti gidiyor türü sitelerden satış yapmaya başladığınızda kısa süre sonra, kendi sitenizden satış yapmaya başladığınızda bir süre sonra adresinize vergini öde yazısı gelmesi kaçınılmaz. Bu satışları kendi faturanızı kesmeden yapacaksanız eğer. Belki uzunca bir süre bir şey olmaz ama geçen her gün ve yaptığınız her satış aleyhinize delil olarak kullanılabilir.

Pozitif ayrımcılığa maruz bir kişisiniz. Bu bir kazanç. Vergiden muaf olabilirsiniz bu da ikinci bir kazanç.

Bu kazançları değerlendirebilir durumda mısınız bu da sadece sizin bilebileceğiniz bir şey. Bilgi vermemişsiniz.

Ben olsam şöyle yapardım. Kendi sitemi kurardım. Google dan bir blog sayfası şeklinde iki saatin içinde. Olduğu gibi de kalabilir, tasarımına biraz özenip, 8-10 $ a bir web adresi satın alıp havalı bir şeyde olabilir.

 Bir iki havale numarası verip satışımı yapardım. Aynı malları Gittigidiyordan da satardım. Bu parayı kazandığınız kısım.

Bu haliyle vergiden hala kurtulamadınız. Bu durumu devlet babanın gözünde bir şekle sokmak lazım. Satış yaptığınız sitelere, satıp durduğunuz ürünlerin arasına bolca evde yapılabilecek hanım işi ürünlerden ilave edeceksiniz. Dantel, kaneviçe, süslü sepetler, incik boncuk vs.

Sonra gidip ev adresinin kapsamına girdiği vergi dairesine ben evde yaptığım ürünleri pazarlarda, kermeslerde satmaya çalışıyorum diyeceksiniz. Bazen firmalar da almak istiyor ama fatura olmayınca satamıyorum ne yapsak acaba diyeceksiniz. Gitti gidiyor ve internet sitenizden bahsetmeyeceksiniz. Adınızı mükellef , ev adresinizi de dükkanınız olarak kayda alacaklar. Ama vergiden muaftır sattığını makbuzla belgeler fakat vergi vermez yazısını size verecekler. Bu şekle kendinizi sokabilirseniz kimseyi ürkütmeden siz satışınızı gene internetten yapmaya devam edin. Hem kanunlara uygun olursunuz hemde kimse üç gün sonra vergini neden ödemedin diye kapınıza dayanmaz.

Evde yapılabilir ürünler için bir iki malzeme faturası bulun. Gerekirse KDV sini ödeyip alın. Malı ya da faturayı. Dosyanıza takın dursun. Arada bir de güncelleyin. Elinizdeki alış faturasına uygun olarak bir ikide mal satıp makbuz kesin bildiğiniz tanıdığınız yerlere.

Ancak kendi sitenizde değilde özellikle ortak satış sitelerinde işi, elektronik eşya gibi güncel ve populer ürünlere vurdurur başka bir şey satmazsanız devletin memurlarının derhal dikkatini çekersiniz.

Ne sattığınızı yazmamışsınız. Mazlum Türk kadını imajından ziyade acar internet kurdu imajında iseniz bütün bu dediklerim hikayeden ibaret olur. Devletin size sağladığı imkanlar var. Bunlardan yaralanmanın yazılı ve yazılı olmayan kuralları var. Bu kurallara uyun ama arada para kazanacağınız ürünleride satın. Görüntüyü bozmadan.

Ama zaten el işlerimi satıyordum ben, diyorsanız hiç bir sorununuz yok. Bir yerlerde kadrolu maaşlı iseniz de olmaz tabi bütün bu imkanlar.

Kolay gelsin.

11.04.2012 : 00:50:40 de yazıldı. Bu yazının ilk yazıldığı orjinal sitedeki başlığın tamamını görüntülemek için tıklayın.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder